Dag28(1Aug): Yazd - Shiraz

1 augustus 2022 - Shiraz, Iran

De verlenging van de Visa heeft prioriteit. Er is gezegd dat Shiraz het zeer waarschijnlijk kan gaan doen omdat het gewend is aan toerisme en een immigratiepolitie heeft voor buitenlanders.

Daarom verlaten we Yazd na 1 dag en rijden 430km naar Shiraz. Het landschap is mooi en heuvelachtig. Onderweg zien we nog de contouren van een aantal mooie moskeëen. Kamelen worden vervoerd met een kleine vrachtauto.

20220801_085913

20220801_114236

20220801_10545820220801_122043

We maken een lunch stop in Pasargad, 30km voor Persepolis. Daar treffen we de 1e groep van EFE en spreken een aantal koppels. Ook zij zijn niet erg enthousiast over de reis qua  natuurschoon, lawaaierige stadsparken  en zien Iran net als wij als een eenmalige ervaring.

We komen aan in Shiraz en rijden naar het Niayesh hotel in het centrum van de stad, waar we de campers mogen parkeren op de parkeerpaats voor het hotel. Nadat we zijn geinstalleerd, lopen we de stad in en bezoeken de Vakil bazaar. Shiraz heeft ook een grote  plein met een grote moskee als middelpunt.

20220801_184158Shiraz:Plein met Holy Shrine 3e Imam Hussain

Daarna gaan we eten in een traditioneel restaurant: Geke kiest kip kebab met rijst, ik neem 'Dizi'. Dizi is een gestampte vleesgerecht.

Shiraz: Traditioneel Restaurant

Hierna douchen we ons in het hotel en gaan dan slapen.

1. Wies Luijten:
    10 oktober 2022
    Leuk dat je het verhaal in Iran weer oppakt. Ik volg het met veel Interesse
  2. Marianne en Ank:
    11 oktober 2022
    Ik was even de kluts kwijt hè visa??
    Maar mooie beelden .
    Nog een hele klus om alles te ordenen.