Dag44(17Aug): Takht-e Suleyman - Sahulan Cave

17 augustus 2022 - Sahulan, Iran

De Iraanse nummerplaten worden 20 Aug weer ingeleverd in Khoy, de plaats waar ze zijn uitgegeven.

Niemand heeft zin om Tabriz/Goli park als laatste tussenstop aan te doen voor 2 nachten; Veel te druk en Tabriz kennen we al.

We besluiten met een aantal koppels 2 dagen uit de groep te stappen en zelf 2 wildcamps te zoeken.

De keus valt op Sahulan cave, waar volgens iOverlander een mooi vallei moet zijn als wildcamp. Ieder rijdt in zijn eigen tempo.

De rit door de heuvels is mooi. We zien veel schaaps/geiten kuddes.  Overal wordt er graan gedorst op de velden en pickups rijden af en aan, volbeladen met zakken graan.

W-Azerbeidzjan: dorsmachineKurdistan: onderwegKurdistan: schaapskudde

Wanneer we een brug over een rivier passeren, zien we autos in de rivier staan. Dichterbij gekomen zien we dat men ze wast.

auto wassen in de rivier

De vrouwen zijn in Kurdistan anders gekleed: Meer kleur en weinig zwart. Mannen hebben pofbroeken aan met een sjerp rond de middel.

Koerdische vrouwen

De anderen zijn nog niet gearriveerd. We drinken een thee in een restaurant bij de grot. Het is gebruikelijk in Iran dat men niet op stoelen zit aan een tafel, maar op een 0.5 m hoge stalen frame waarop kleden zijn gelegd.

Shulan: Restaurant

De camperplaats is heerlijk rustig en mooi gelegen tussen de heuvels.

Wildcamp Sahulan cave

1. Marianne en Ank:
    6 november 2022
    Mooi landschap laatste foto. En bijzonder dat Koerdistan dan weer heel andere tradities ook kwa kleding kent.