Dag40(13Aug): Isfahan - Oshtoran Kuh

13 augustus 2022 - Aligudarz, Iran

We rijden vandaag ca 300km in NW richting tov Isfahan door de Zagros mtns. Isfahan is een stad van 3 miljoen inwoners en het duurt een aantal uren voordat de omgeving landelijk en mooi wordt.

Onderweg zien we een houtbewerkings atelier. Uit interesse stoppen we. Ik zie mooi generfd hout, ideaal voor een tafeltje en vraag wat het kost. We mogen het voor niets meenemen. Het zit ons erg mee vandaag: Ook de 500gr sperziebonen zijn gratis als dank voor ons bezoek aan Iran.

Diesel tanken mbv oude Mercedes

We tanken weer diesel bij en sta naast een mooie oude Mercedes vrachtwagen uit de jaren '70! Via Google translate communiceren we. Een vriendelijke man, we krijgen onze 30 ltr diesel gratis.

We boffen vandaag!

Weg richting wildcamp Oshtoran Kuhlandschap richting Oshtoran Kuh

We komen in de Zagros mountains en het landschap wordt mooi en bergachtig.

Onze wildcamp is tegenover de 4328m hoge berg Oshtoran Kuh. We zien zelfs nog sneeuw op de top.

Oshtoran Kuh: restant sneeuw

Het is een mooi en zeer rustig gelegen wildcamp met geitenkuddes in de buurt en een magnifiek uitzicht op de Zagros mountains.

Oshtoran Kuh uitzicht vanaf wildcampOmgeving Oshtoran Kuh: geiten kuddeOshtoran Kuh: uitzicht vanaf de wildcamp

Geke doet nog een wasje met ons Marokkaans wasmachientje.

Oshtoran Kuh wildcamp: Geke aan de was

Het is hier zeer stil en beleven weer een mooi zonsondergang.