Dag37(10Aug): Yazd - Isfahan

10 augustus 2022 - Isfahan, Iran

Het bezoek aan Yazd was 1 dag en vandaag rijden we naar Isfahan voor een 3-daagse bezoek.

We rijden via het historische stadje Nae'in. Onderweg bellen Jayden en Karen ons. Een leuke verrassing.

Naein:Zeer oud Kasteel, gebouwd uit kleiNaein: historische wijk gebouwd uit leem

We bezoeken het oude centrum, grotendeels gebouwd uit leem. Het heeft o.a een zeer oud kasteel van leem en windtorens voor de centrale koeling van de huizen.

Naein: windtoren

Bij het wegrijden, begint de auto een raar geluid te maken. Verder rijden kan niet meer.

Het wordt op een depannage auto gezet met bestemming Mercedes garage in Isfahan, 130km W van Nae'in.

Naein: autopech op het pleinNaein: op transport naar Isfahan

Een lokale contactpersoon van Exp FE, Navid, assisteert om een hotel te regelen en te vertalen. Aangekomen aan de rand van Isfahan rijdt hij ons voor naar de Mercedes garage.

We laten de auto achter bij de garage, verzamelen onze spullen en worden naar het hotel gereden door Navid.

Isfahan: Parsian Suite hotel

Het hotel is de Parsian Suite, tegenover de bekende historische 'Se-o-se Pol' (33-bogen) brug. We hebben een mooie ruime kamer met airco! Het voelt vreemd aan na 2 maanden in de camper te leven, plotseling in een hotel te overnachten.

Isfahan: Se-o se Pol brug

Autopech hoort ook bij het reizen en het probleem zal ongetwijfeld worden opgelost.

We gaan er van genieten vanavond en vinden een leuk restaurant vlakbij het hotel. De brug is prachtig verlicht.

Isfahan: Se-o-sePol brug bij avond

Isfahan: In de hal van het restaurant

1. Wies Luijten:
    31 oktober 2022
    Jammer van de pech, maar zoals je al zegt Wim; het kan gebeuren. Gelukkig is er een mooi hotel voor jullie met een schitterend uitzicht.