3 Oct: Tortoreto - San Gimignano

4 oktober 2022 - San Gimignano, Italië

Omdat we eerst terug gaan naar ons huis in Conques, Frankrijk, is het handiger schuin over te steken om daarna de W-kust te volgen.

Onderweg kopen we een olijfboompje voor Conques. Het past in de garage van de camper. Hopelijk kunnen we er fijne, zelfgemaakte olijfolie uit persen over enige jaren.

Italiaanse olijfboompje en Georgische stoel

Via Perugia en Siena rijden we door het mooie en landelijke Toscane. We vinden een camperplek  via de app 'Park4Night' aan de rand van het middeleeuwse, ommuurde stadje San Gimignano en de heuvels van Toscane voor ons.

San-Gimignano: CamperplaatsPietra Ligure: Uitzicht vanuit de camperplaats

Het stadje is zeer sfeervol met zijn  middeleeuwse huizen, zijn 14 middeleeuwse torens, kerken en pleinen.

San-Gimignano2San-Gimignano3

We kopen een heerlijk, artisanaal gemaakte ijsje.

We vinden een restaurant met een prachtig uitzicht op de Toscaanse heuvels, badend in de zon met zijn bijzondere lichtinval op het eind van de middag.

Toscaans landschap vanuit San-GimignanoToscaans landschap bij San-GimignanoSan-Gimignano: restaurant bij avond

Het is inmiddels avond. Na heerlijke Italiaans gerechten te hebben gegeten slenteren we nog door de sfeervolle straatjes, terug naar de camperplek.

San-Gimignano bij avond3Gimignano bij avond1

Toscane is een zeer mooie regio en zeker een gebied dat verdiend om nader verkend te worden.

1. Karin:
    4 oktober 2022
    Jullie worden helemaal poetisch, Wim en Geke! Nog ff en dan zijn jullie thuis! Wij genieten nog van Portugal! Liefs Hanneke en Karin
  2. Wies Luijten:
    4 oktober 2022
    Zo rustig heb ik San Giminiano overdag nog nooit gezien. Mooi
  3. Marianne en Ank:
    5 oktober 2022
    Uit dit bericht klinken nieuwe plannen door.Goede thuisreis.