21Jun: Bursa - Polatli

23 juni 2022 - Ankara, Turkije

Ankara is te ver vanuit Bursa en doen 1 tussenstop ca 80km voor Ankara.

Eerst doen we nog boodschappen bij de Carrefour in het winkelcentrum van Bursa. Turkije is een land van uitersten: modern, luxe, progressief in de steden, maar op het platteland conservatief en armer. Maar in bv. vergelijking met Marokko is het welvarender en Westers georienteerd.

Bursa: chique porselein

Omdat het omgeven is door politiek instabiele landen torst het hoge kosten mee van enorme aantallen vluchtelingen. Ook de hoge inflatie (80% in 1 jr!!) door verkeerd beleid is ramp-zalig voor de economie.

Dat is nl het leuke van reizen: Het wereldbeeld wordt breder en we krijgen meer oog onze problemen te relativeren. We hebben het goed in EUR ondanks de inflatie, klimaatverandering.

De route is mooi en het landschap verandert van beboste heuvels in een kale hoogvlakte op ca 1000mtr hoogte. Centraal Anatolie is een eindeloze vlakte met graanvelden, braakliggend grond en vele schaapskuddes en marmerafgravingen. We beseffen dat Turkije een zeer groot land is.

Nat. weg: Centraal AnatolieUitzicht op LatpoliCentraal Anatolie

We vinden een camperplaats in seybol op een landweggetje 9km buiten Polatli en vragen een bewoner of we daar mogen staan. Het is OK.

camperplaats bij Latpoli

We zien voor ons de zonsondergang en de stad Polatli.

Zonsondergang CP bij Latpoli

1. Wim Sagel:
    23 juni 2022
    Sociaal en economisch mooi beeld geef je zo van van dit stukje Europa.
  2. Geke en Wim:
    23 juni 2022
    Hallo Wim, Bienie,
    Dank je wel. Leuk dat jullie de reis zo goed volgen. Idd, vele leuke momenten en dingen die je beginnen op te vallen.